آموزش برنامه نویسی ، اموزش برنامه نویسی اندروید

تبلیغات

دسته‌ها


آموزش برنامه نویسی c#.net جلسه هشتمReviewed by بردیا on Dec 24Rating: 5.0آموزش برنامه نویسی c#.net جلسه هشتمهشتمین جلسه از سری آموزش برنامه نویسی c#.net که در آن راجع به مسائل زیر بحث شده است ارائه می کنیم در این جلسه مباحثی مقدماتی راجع به فایل های در c#.net بحث شد و یادگرفتیم مدیریت فایل در سی شارپ دات نت را با موارد زیر

 

 

c#

 

هشتمین جلسه از سری آموزش برنامه نویسی c#.net که در آن راجع به مسائل زیر بحث شده است ارائه می کنیم

در این جلسه مباحثی مقدماتی راجع به فایل های در c#.net  بحث شد و یادگرفتیم مدیریت فایل در سی شارپ دات نت را با موارد زیر:

فایل ها در C# :

مثال)

برنامه ای بنویسید که: (برنامه در قالب یک کلاس نوشته شده)

الف)اطلاعاتی را از ورودی بخواند،در یک textbox ریخته و در یک فایل ساده ذخیره کند.

ب)اطلاعات یکی از فایل ها را نمایش دهد.

۱- یک کلاس تعریف میکنیم.

۲- دو عدد button  تعریف و نامگذاری میکنیم.

۳- یک textbox اضافه میکنیم و قابلیت multiline (چندخطی) آن را علامت میزنیم.

۴- یک کلاس میسازیم و یک تابع سازنده تعریف میکنیم.

)با استفاده از کلیدمیانبر shift+Alt+C)

-برنامه مربوط به تابع open  را مینویسیم:

Class c12 {
Public c12 () {}
Public sting open () {}
OpenfileDialog  file = new openFileDialog();
String s = “  “ ;
File.title = “بازکردن فایل” ;
File.filter = “textfile (*.txt) |*.txt| همه فایل ها  (*.*) |*.* “ ;
If(file.showDialog) == DialogResult.ok) {
streamReader read  = new streamReader(file.openread(file.filename));
s = read.ReadToEnd() ; 
read.Dispose() ; 
returned S ;
}
Else
Returned S ; ; 
}

 

نکته: تمام using های فرم ۱ را کپی و در کلاس جدید پیست میکنیم.آنهایی که شبیه هستند را پاک میکنیم. یک یوزینگ  system.io  هم خودمان اضافه میکنیم.

PrivateVoid button 1 _click()
{
C12 f = new c12 () ;
Textbox1.text = f.open() ; 
}

 

برنامه مربوط به تابع save  را مینویسیم:

Class c12 {
Public c12 () {}
Public void save (string S) {
SavefileDialogsave = new SaveFileDialog() ; 
Save.title = “محل ذخیره سازی فایل خود را مشخص کنید” ;
Save.filter = “ فایل های متنی (*.txt) |*.txt|” همه نوع فایل (*.*) |*.* “ ;
If (save.ShowDialog() == DialogResult.ok {
streamWriter.Write = new streamWriter(file.create(save.filename));
write.Write(s) ; 
Write.Dispose() ; 
}

Privatevoid Button 2_click ()
{
C12 f = New c12 () ;
F.save(textbox1.text) ;
}

مدیریت کردن usename space  ها :

یکی از دلایل استفاده از کلاس ها قابلیت استفاده مجدد از برناممون (کلاس ها) رو بالا ببریم. این کار برای این است که دیگر نیازی به کد نویسی مجدد نداشته باشیم.یا از برنامه هایی که نوشتیم بخواهیم در برنامه های بعد هم استفاده کنیم.

 

حال برای این کار  کلاسی که کدنویسی کردیم را در کلاس جدید کپی میکنیم.

ابتدا یک پروژه جدید ایجاد میکنیم سپس یک فرم مانند فرم قبلی طراحی میکنیم و کلاس مورد نظر را اضافه میکنیم.

از قسمت solution Explorer روی اسم پروژمون راست کلیک کرده بعد Add و بعد گزینه Existing Item  یا انتخاب کلید میانبر Shift+Alt+A

بعد از پروژه مورد نظر کلاس مورد نظر را انتخاب میکنیم.

 

نکته: برای یکی کردن userinterface  ها باید username ها را تغییر دهیم و اسم فایل جاری را بگذاریم.

 

سپس فقط به یک کدنویسی ساده احتیاج داریم:

Private void Button 1_click
{
C12  C = new C12 ();
Textbox1.text = C.open() ;
}

ویدئو این جلسه را از لینک زیر می توانید دانلود کنید

 

مشخصات

  • فرمت فایل: rar
  • حجم فایل: 133 مگابایت
  • شرکت سازنده: learnstu.com
  • رمز فایل: www.learnstu.com
  • منبع: آموزش برنامه نویسی
  • 212

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

فرادرس، بزرگ ترین دانشگاه آنلاین ایران
آموزش مبانی برنامه نویسی
آموزش جاوا
آموزش سی شارپ
آموزش شی گرایی در سی شارپ
آموزش ویژوال بیسیک دات نت
آموزش PHP
آموزش پایتون
آموزش برنامه نویسی C
آموزش برنامه نویسی C++
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش وردپرس
آموزش برنامه نویسی